The different types of dynamic FAQs

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Table of content

Do you know the dynamic FAQ?

giphy

Definition of the different types of FAQs

First, let’s start by redefining the classic FAQ. This acronym means Frequently Asked Questions, translated by Fair Questions into French. Its objective is to synthesize all the most asked questions so that they do not have to answer them several times. So you enter the questions by hand and the updates are done manually; it’s a static FAQ.

For some time, a new type of FAQ has   appeared: the dynamic FAQ. From the egg (from Pokemon) was born the   Magicarpe! But why was the first version not satisfactory? Because inevitably the classic FAQ was abandoned after a while because it was no longer updated (“dead in the bud”). Yes, unfortunately managing a FAQ is extremely time consuming and requires some coordination between the web team and the customer service team.

This dynamic FAQ is enriched by new questions from users and answers from experts. But very quickly limits appeared: the search engine used was very limited because it was based on keywords or slightly boosted (with the opensource code “elastic search” for example).

Meanwhile, since 2016, a dynamic evolution of the FAQ has appeared. A transformation worthy of the transformation of Magicarpe into Leviator. This transformation has made it possible to reach new heights in terms of automating the answers to Internet users’ questions.

Now let’s tackle the Leviator of dynamic FAQs: the self-learning dynamic FAQ. It is a FAQ that is enriched with new questions from users and answers from experts like the Magicarpe but which – as its name suggests – learns on its own from its environment (answers from experts but also from clicks made by Internet users). This means that it grows automatically and becomes more and more intelligent, especially in terms of language. Cool, isn’t it?

Did you know that like Magicarpe, the dynamic FAQ has a 3rd evolution; the Mega-Leviator, more commonly known as the “Anti-chatbot” at TeamBrain. You get it… there are several types of dynamic FAQs more or less advanced.

Don’t worry, like your pokédex I will guide you and detail the different types of FAQs that we offer at TeamBrain. Here we go! 

Different types of FAQs

At TeamBrain

TeamBrain vous propose deux versions de la FAQ dynamique: une première version comme décrite dans la définition et une deuxième encore plus évoluée.

Mais quel est leur fonctionnement précis ?

La FAQ dynamique (Leviator) fonctionne de la manière suivante: elle possède une barre de recherche dans laquelle on pose sa question, qui est traitée par un expert. Une fois la réponse capitalisée dans la FAQ, la  fois suivante lorsque quelqu’un d’autre la posera, la réponse sera automatiquement donnée. Son avantage majeur est que l’utilisateur n’a plus à parcourir la FAQ, le moteur de recherche s’en charge. C’est bénéfique pour le propriétaire du site, qui peut avoir un plus grand nombre de questions dans sa FAQ, sans pour autant surcharger l’utilisateur de propositions. Mais pour aller encore plus loin, TeamBrain permet d’associer également les questions qui ont la même réponse :  Où est ma commande ? > Quand vais-je recevoir mon colis ?

La deuxième version est appelée  l’« Anti-chatbot » (Méga-Leviator): la FAQ dynamique avec réponses interactives. Il s’agit de la fusion de la FAQ dynamique et du chatbot qui dispose d’une barre de recherche ou une d’info-bulle auto-apprenante et des réponses interactives. Cela signifie que par exemple: si vous demandez Quel est le délai de livraison ? l’Anti-chabot pourrait vous répondre: quel mode de livraison voulez-vous ? Vous lui indiquez votre choix et il vous donnera le délai.

Ce sont des questions qui ont besoin d’informations supplémentaires pour que l’« Anti-chatbot » puisse y répondre.  Ainsi vous pouvez intégrer des connaissances plus complexes dans vos bases de données.

Et la cerise sur le gâteau : l’« Anti-chatbot » est moins cher que les solutions FAQ dynamique standard du marché. Pourquoi ? parce que la solution est une vraie solution SaaS, techniquement « scalable » … mais ça, ça fera l’objet d’un autre article !😉

Fun Fact

For all pokémon fans: Pokémon creators were inspired by Chinese mythology for Magicarpe. In this mythology, a tradition was that if a carp managed to climb up a waterfall or a waterfall among many in China called The Dragon’s Gate,it would turn into a dragon. This is where Magicarpe derives the origin of its evolution, which is none other than Leviator.

In conclusion

J’espère qu’à travers cet article vous êtes devenu.e.s des pros de sur les différents types de FAQ qui existent aujourd’hui.

En attendant le prochain article je vous souhaite une bonne semaine !

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